Pokračovanie story o prechode na Grosslingovej

Autor: Vladimír Palko ml. | 30.6.2016 o 9:25 | (upravené 30.6.2016 o 9:34) Karma článku: 4,89 | Prečítané:  1659x

Mestská časť Staré Mesto sa chváli novým prechodom na Grosslingovej ulici, študenti vraj "po rokoch" dostali prechod, určite najkrajší, ale podľa môjho názoru aj najzbytočnejší v centre mesta.

Minulý rok som písal o návrhu Cyklokoalície vytvoriť prechod pre chodcov na Grosslingovej a následnej nátlakovej akcii neznámej guerilla skupiny, ktorá namaľovala na cestu, približne tam, kde stojí ten dnešný, svoj vlastný prechod. Ten musela mestská časť zatrieť, pretože bol nelegálny a viedol odnikiaľ nikam.

 Na dopravnej komisii som vtedy položil otázky, na ktoré aktivisti z Cyklokoalície a radov študentov väčšinou odpoveď nemali, dnes poznáme aspoň nejaké.

 1. koľko parkovacích miest zoberie vybudovanie nového prechodu? Odpoveď: nevieme presne, ale minimálne šesť.Dnes na základe odpovede na interpeláciu viem, že tých zaniknutých parkovacích miest v časti mesta s najkritickejšou statickou dopravou je sedem.

 2. máte/existuje plán, ako zrušené miesta nahradíte? Odpoveď: nie.Dnes viem, že mestská časť zrušené miesta nenahradila a zatiaľ nič nenasvedčuje tomu, že tak hodlá urobiť.

 3. existuje štatistika nehôd, alebo nejaké zadokumentované nehody v uvedenom úseku? Odpoveď študentky gymnázia, zastupujúcej študentov: Nie, úsek nie je nehodový.Aspoň na túto otázku bola odpoveď jasná a zrejmá už minulý rok. Na ulici bez nehôd sa môže logicky štatistika iba zhoršiť.

 4. Otázky kolegov poslancov v zmysle, koľko prechod bude stáť, kto to zaplatí, sa stretli opäť s odpoveďou nevieme.Dnes vieme, že prechod zaplatila mestská časť Staré Mesto z daní nás všetkých.

 5. Minulý rok mi na komisii ktorýsi z poslancov, tuším z SaS, argumentoval, že predsa ten starý prechod ktorý je 30 metrov vedľa, sa zruší.
Dnes vieme, že sa nezrušil. Ani sa nemohol, lebo je umiestnený logicky pri križovatke.

 Očakávam tiež naplnenie konštatovania z minulého roku ohľadne "upokojenia dopravy", ktoré malo toto kváziopatrenie priniesť, a to viac krúženia vodičov áut po blízkych uličkách, hľadajúcich miesto.Na záver poznámka. Ako člen dopravnej komisie v Starom Meste mám za posledný rok a pol vedomosť výlučne o zanikaní parkovacích miest, ktoré nie sú nijako nahrádzané. Ulice Štúrova, Grosslingova, najnovšie Banskobystrická či Židovská majú jednu spoločnú vec - boli za nehorázne peniaze zrekonštruované, a zanikli na nich desiatky parkovacích miest. V prospech prechodov, cyklociest odniekiaľ nikam, peších zón.

 Umelo sa tu vytvára problém, a keďže viem o ďalších požiadavkach Cyklokoalície, akými je zrušenie celého jazdného pruhu na Radlinského od Račianskeho mýta až po Kollárove námestie, či povolenie jazdy cyklistov v protismere jazdy zo Šafárikovho námestia na Štúrove námestie (čo sa nezaobíde bez ďalšieho úbytku desiatok parkovacích miest v prípade realizácie na postihnutých uliciach), predpokladám, že zas budem počúvať pseudoargumenty o "upokojení dopravy, vyhoveniu prianí fanúšikov udržateľnej dopravy" a podobné nezmysly, akými nás kŕmia.

 PS: Na Grosslingovej si tak ako v minulosti aj dnes chodia ľudia ako sa im chce, po ceste hore dole, prechody neprechody. Veľmi bol ten druhý prechod potrebný... asi ako prasaťu sedlo. Ale teda pekné sedlo.
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Anton Zajac: Jediná šanca pre Slovensko je nová slušná strana

Nežijeme v liberálnej demokracii, ale v oligarchii, hovorí spolumajiteľ Esetu Anton Zajac.

KOMENTÁRE

Ako delfíny neprežili v službách ruského štátu

Plán počítal s 500 druhmi zvierat. V súčasnosti je v oceániu asi tridsať zvierat.

TECH

Bývalý šéf Newyorskej univerzity: Šikovní ľudia tu boli skôr ako školy

Existujú rôzne formy univerzitného vzdelania, najdôležitejšie je nájsť študentom to najvhodnejšie, hovorí pre SME JOHN SEXTON.


Už ste čítali?