reklama

Viac cyklistov v meste = väčšia kvalita života?

Celý život bicyklujem po Bratislave, od pomerne malého decka. Moji rodičia by boli zdesení, keby vedeli, kde všade som sa potuloval na dvojnohom tátošovi. ;) Nikdy som sa však necítil ohrozený vodičmi áut. Tiež si nemyslím, že honba za vyháňaním áut z mesta a ich nahrádzanie alternatívnymi dopravnými prostriedkami má zmysel.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (65)

A to jazdím radšej po ceste ako po cyklotrasách, či chodníkoch. Na cestách je menej skla, napríklad. Na druhej strane, jazdiť po bratislavských komunikáciách vyžaduje vlastníctvo horského bicykla. Aj táto zima ukázala, že nie cestári, ale diery sú ich pánom, od zimy do leta. Z tohto dôvodu som skeptický voči projektom maľovania cyklotrás na krajoch rozbitých ciest. Vzbudzujú dojem relatívneho bezpečia a oslabujú pozornosť cyklistov, čo môže viesť k nabehnutiu na jamu/kanál a následnému pádu.

Za najvypuklejší problém však považujem neschopnosť starať sa o už existujúce cyklotrasy, na ktorých sa viac ako pravidelne vyskytuje vydutý a nebezpečne popraskaný asfalt, s výnimkou dunajskej hrádze. Tá je však najmä v lete preplnená, preto na nej hrozia kolízie oveľa častejšie ako v premávke.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Opakujem, moja dlhoročná skúsenosť je taká, že správanie vodičov áut voči cyklistom je dobré. Naopak, oveľa častejšie som sa stretol s cyklistami nerešpektujúcimi pravidlá cestnej premávky. "Mali by zaviesť vodičák na bicykle", preblesklo mi neraz hlavou v centre Bratislavy, keď cyklista spôsobil kolíziu s chodcami na pešej zóne, alebo nezastavil chodcom na prechode. Osobne mi minulý týždeň vletel do cesty cyklista nerešpektujúci stopku a vytlačil ma na električkovú trať. Že si cyklisti častokrát spôsobia vlastnou aroganciou problém sami, sa môžete dočítať napr. tu.

Najväčšou ilúziou je tvrdenie, že keď bude viac cyklistov v meste, zlepší sa kvalita života. Naopak. Bratislavčania vedia, prečo jazdia autom. Majú rodiny, treba odviezť deti do škôlky/školy, zastaviť sa na nákup, odviezť deti na krúžky, prísť načas do zamestnania. Práve auto je prostriedok, ktorý im šetrí čas a zabezpečuje vyššiu kvalitu života. Mimochodom, platia si za to pomerne vysokými spotrebnými daňami za benzín a naftu. A politici majú byť tí, ktorí im umožnia za ich dane postaviť viac ciest či ponúknuť možnosť lepšieho parkovania. Ciest s promptne opravovanými výtlkmi, po ktorých budú môcť bezpečne jazdiť aj cyklisti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor je kandidátom KDS na poslanca 1. volebného obvodu (Staré mesto) Bratislavského samosprávneho kraja

Vladimír Palko ml.

Vladimír Palko ml.

Bloger 
  • Počet článkov:  129
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Človek, občan, zaujímajúci sa o dianie okolo seba. Poslanec MZ v bratislavskom Starom Meste. Zoznam autorových rubrík:  kultúrazábavapolitikakomunizmusčo mám rádSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu