o návrhu Cyklokoalície vytvoriť prechod pre chodcov na Grosslingovej a následnej nátlakovej akcii neznámej guerilla skupiny, ktorá namaľovala na cestu, približne tam, kde stojí ten dnešný, svoj vlastný prechod. Ten musela mestská časť zatrieť, pretože bol nelegálny a viedol odnikiaľ nikam.
Na dopravnej komisii som vtedy položil otázky, na ktoré aktivisti z Cyklokoalície a radov študentov väčšinou odpoveď nemali, dnes poznáme aspoň nejaké.
1. koľko parkovacích miest zoberie vybudovanie nového prechodu? Odpoveď: nevieme
presne, ale minimálne šesť
.
Dnes na základe odpovede na interpeláciu viem, že tých zaniknutých parkovacích miest v časti mesta s najkritickejšou statickou dopravou je sedem
.
2. máte/existuje plán, ako zrušené miesta nahradíte? Odpoveď: nie
.
Dnes viem, že mestská časť zrušené miesta nenahradila a zatiaľ nič nenasvedčuje tomu, že tak hodlá urobiť.
3. existuje štatistika nehôd, alebo nejaké zadokumentované nehody v uvedenom úseku? Odpoveď študentky gymnázia, zastupujúcej študentov: Nie, úsek nie je nehodový
.
Aspoň na túto otázku bola odpoveď jasná a zrejmá už minulý rok. Na ulici bez nehôd sa môže logicky štatistika iba zhoršiť.
4. Otázky kolegov poslancov v zmysle, koľko prechod bude stáť, kto to zaplatí
, sa stretli opäť s odpoveďou nevieme
.
Dnes vieme, že prechod zaplatila mestská časť Staré Mesto z daní nás všetkých.
5. Minulý rok mi na komisii ktorýsi z poslancov, tuším z SaS, argumentoval, že predsa ten starý prechod ktorý je 30 metrov vedľa, sa zruší.
Dnes vieme, že sa nezrušil. Ani sa nemohol, lebo je umiestnený logicky pri križovatke.
Očakávam tiež naplnenie konštatovania z minulého roku ohľadne "upokojenia dopravy", ktoré malo toto kváziopatrenie priniesť, a to viac krúženia vodičov áut po blízkych uličkách, hľadajúcich miesto.
Na záver poznámka. Ako člen dopravnej komisie v Starom Meste mám za posledný rok a pol vedomosť výlučne o zanikaní parkovacích miest, ktoré nie sú nijako nahrádzané. Ulice Štúrova, Grosslingova, najnovšie Banskobystrická či Židovská majú jednu spoločnú vec - boli za nehorázne peniaze zrekonštruované, a zanikli na nich desiatky parkovacích miest. V prospech prechodov, cyklociest odniekiaľ nikam, peších zón.
Umelo sa tu vytvára problém, a keďže viem o ďalších požiadavkach Cyklokoalície, akými je zrušenie celého jazdného pruhu na Radlinského od Račianskeho mýta až po Kollárove námestie, či povolenie jazdy cyklistov v protismere jazdy zo Šafárikovho námestia na Štúrove námestie (čo sa nezaobíde bez ďalšieho úbytku desiatok parkovacích miest v prípade realizácie na postihnutých uliciach), predpokladám, že zas budem počúvať pseudoargumenty o "upokojení dopravy, vyhoveniu prianí fanúšikov udržateľnej dopravy" a podobné nezmysly, akými nás kŕmia.
PS: Na Grosslingovej si tak ako v minulosti aj dnes chodia ľudia ako sa im chce, po ceste hore dole, prechody neprechody. Veľmi bol ten druhý prechod potrebný... asi ako prasaťu sedlo. Ale teda pekné sedlo.