Mestská polícia ani štátna polícia, proste vôbec nikto, údajne nemá páku na to, zakázať hyzdenie pešej zóny autami diplomatov. Všade inde to ide, len v Bratislave nie. Milý bol starostov výrok, že keby v chátrajúcej budove, pred ktorou tie autá stoja, bol nejaký nájomca, nestáli by tam.
Teda až na fakt, že tie autá bežne stávajú aj pod oknami nájomcu vedľajšej budovy, toľko k výhovorkám. A že keď chceli poslanci diplomatov aspoň poriadne zdaniť za vjazd, zrazu s tým malo údajne problém Ministerstvo zahraničných vecí... Kocúrkovo.
Nelegálne parkovanie diplomatov na Františkánskom námestí je možné vyriešiť pomerne jednoducho - postavením legálneho parkoviska. Vždy som bol priaznivcom dostatočného počtu parkovacích miest pre obyvateľov aj návštevníkov centra a v pešej zóne je tých miest naozaj zúfalo málo a zišlo by sa ich naozaj o pár desiatok viac.
Samozrejme, mám na mysli parkovacie miesta pre cyklistov. Ako aktívny cyklista mám naozaj veľký problém zaparkovať v centre nielen auto, ale aj bicykel. Pri tejto príležitosti opäť ďakujem starostovi Števčíkovi za krátenie parkovacích miest všade, kde sa len dá, najnovšie aj v projekte renovácie Panenskej ulice.
Riešenie je naozaj jednoduché - stačí postaviť okolo chátrajúcej budovy zopár cyklostojanov tak, aby už nezostalo miesto pre autá. Cyklistom sa navýšia kapacity pre zaparkovanie bicyklov a parkovanie diplomatov v pešej zóne a zneužívanie neschopnosti Nesrovnalovej polície sa stane minulosťou.
V rámci prostriedkov na moje poslanecké priority som sa tiež rozhodol viazať časť z nich na zakúpenie cyklostojanov a ich montáž.
Problémom zostáva presvedčiť ctenú dopravnú komisiu (dnes o 15:30 v bode rôzne) a Števčíkov úrad, aby vyzvali Nesrovnalov magistrát podporiť tento zámer, keďže správcom Františkánskeho námestia nie je MČ Staré Mesto.
Zhrnutie - máme nápad, navrhujeme riešenie, a máme tiež nádej, že cyklospolky by ten nápad mohli prijať za svoj a s entuziazmom sebe vlastným ho presadzovať podobne, ako iné projekty. Netvrdím, že je ideálny, avšak dnešný stav je hanbou tak veľkou, že si vyžaduje netradičné riešenie.
PS: Keďže primátor ohlásil realizáciu projektu bikesharingu, stačilo by jednu stanicu umiestniť na Františkánske námestie. Síce si o drahom (takmer pol milióna Eur) projekte myslím svoje a oveľa sympatickejšie sú mi projekty nezaťažujúce rozpočet mesta, aspoň v tomto jednom prípade by mohol byť užitočný.