Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Progresívne hókusy pókusy na Štefánikovej a ohrození rezidenti (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Vytvárajú umelé zápchy, aby o pár rokov mohli prísť s ešte radikálnejšími reguláciami na ich vyriešenie. Snáď si ľudia zapamätajú aká bola doprava pred Vallom, ale nie som veľmi optimista. O pár rokov nám aj tu v diskusii budú tvrdiť že napríklad na Fraňa Kráľa bol problém vždy a Vallo sa ho len snaží riešiť. A ak si nebudú ľudia pamätať ako to bolo naozaj, tak im to prejde.
 
Hodnoť

 

Ja si myslím, že je to snaha zrýchliť mestskú dopravu, aby ľudia začali túto používať vo väčšej miere. Ak sa to nepodarí, vždy sa to dá vrátiť späť. Vy ako poslanec máte možnosť pracovať na tom, aby sa situácia v meste zlepšila.
Nemusíte používať hanlivé oslovenia!!!
 

:-)

Hanlive vyrazy? Kde? Myslite "hokus pokus", "progresivny", "cyklomagistrat", alebo nebodaj "Vallo"? :-)
Zartujem. Pravdepodobne myslite oslovenie "sudruhovia". Vysvetlim. Fakticky su progresivci co do programu ekonomickeho a kulturno-etickeho v podstate neomarxistami, preto som si dovolil maly odkaz na film Pelisky, lahko ironizujuci tento bezvychodiskovy myslienkovy smer.
Samozrejme som za zrychlenie mestskej dopravy, ale v pripade Stefanikovej sa udialo vyliatie dietata z vanicky spolu s vodou.
 
Hodnoť

 

Skúsenosť zo socialistickej minulosti.
Už v dobách dávnych existovala svetelná signalizácia v križovatke Vajnorská-Riazanská a sa tam niekedy vytvárali aj kolóny smerom von z mesta. Vtedy po Poluse nebolo ani chýru, bolo tam veľké, prázdne parkovisko, ktoré bývalo plné iba počas futbalových zápasoch na štadióne Inter.
Nuž a tieto kolóny na Vajnorskej a červený signál na zmienenej križovatke sa dal obísť cez toto parkovisko. Keď to polícia, pardón, vtedy VB zistila, tak tam so železnou pravidelnosťou stála policajná hliadka a týchto vodičov pokutovala. Neviem, čo prechodom cez parkovisko porušovali, aké tam bolo dopravné značenie, ja som to pokutovanie vídaval akurát z autobusu, či električky, ale pokuty dostávali...

V súčastnosti je mesto a verejný priestor všade enormne atakovaný a už rovno blokovaní automobilovou dopravou. Ak nechceme polovicu mesta zbúrať, (podobne, ako v minulosti podhradie,) aby bol dostatok miesta pre IAD, tak ju musíme už priam drasticky obmedzovať.
Teda musia byť parkovacie politiky, preferencia MHD, nemajú sa budovať obytné zóny, nákupné centrá a iné objekty bez dobrej obsluhy s MHD, nesmie sa podľahnúť tlaku IAD a budovať parkoviská na úkor verejného priestoru, či rozširovať existujúce cesty pre potreby IAD.

A hlavne, majú sa vynucovať dodržiavania zákonov a dopravného značenia. Mesto z toho nič nerobí, a taký bordel a dopravný chaos, aký tu zavládol za ostatný rok, tu nikdy nebol, IAD už beztrestne obsadzuje aj posledné chodníky, dokonca jazdí po nich, a kde sa dá, tam sídliskové komunikácie zneužíva na tranzit, a ten tranzit, či rôzne nelegálne skratky mesto nepostihuje ani vtedy, keď to dopravné značenie výslovne zakazuje.

Vallo a jeho team má klapky na očiach, vidí iba budúce výnosy z parkovacej politiky, ale je mi záhadou, ako ju bude vynucovať, ak aktuálne nedokáže vynútiť žiadny dopravný zákon a dopravné pravidlo.

Doba je komplikovaná, na Magistráte by mala za dobrý plat slúžiť elita dopravných plánovačov. Kto je tam?
Členka Teamu Vallo, Kratochvílová, viceprimátorka pre dopravu. Podľa mojich vedomostí aktuálne je to jediná osoba s diplomom dopravného inžiniera na Magistráte. Lenže ona titul má, ale nemá talent na plánovanie. Skôr by bola dobrým asistentom talentovaných plánovačov, či vykonávačom ich plánov.
Ona v roku 2015, ako HDI primátorom Nesrovnalom riadenej Bratislavy na jednej verejnej prezentácii na môj priamy dotaz, že ako obmedzí IAD, rovno do očí mi povedala to, že ona plány nemá, ani mať nebude, bude pasívne čakať, až niečo vypotí z laikov zložené Zastupiteľstvo, a potom nimi zadané úlohy splní.
To je totálne nepochopenie úlohy HDI, či úlohy dopravného plánovača. A myslím si že keď nevedela plánovať vtedy, tak nevie ani dnes, veď denne to vidíme v uliciach...

Dopravné plánovanie má pod palcom pán Bánovec. On má solídne základy, veď absolvoval nejakú dopravnú priemyslovku a má aj istú prax, tuším z firmy NOPE, ktorá projektuje a realizuje dopravné značenia.
Lenže Bánovec je veľký vták. Išiel študovať, aby mal diplom, a tak aby mohol ísť do vyšších funkcií v štátnom, či komunálnom sektore. Logika kázala, aby si urobil titul dopravného inžiniera a tak vďaka novým vedomostiam pracoval pre verejnosť vo vyššom leveli. Bánovec si to ale zľahčil, urobil si iba titul magistra-manažéra. Teda pre ten titul má nárok na funkciu, ale viac využiteľných odborných vedomosti nemá...

O inom dopravnom inžinierovi, než viceprimátorky, na Magistráte ja neviem. Akurát dobrý lobing tam majú rozumní chlapci z OI Lepšia doprava, ale komunikácia, či participácia s občanmi je na nule a výsledky vidíme...
 

 

Pán Palko je poslancom m.č. Staré Mesto, teda ak vidí problém v tej lokalite, v podstate vo svojom poslaneckom rajóne, tak to na príslušnom fóre priamo môže a má riešiť ako poslanec, nemusí písať zúfalé blogy, ako bežný radový občan, ktorého nikde inde nevypočujú a neberú vážne.
Radosť z kydania na Valla by mal nechať občanom, ktorí inú možnosť nemajú...

Takže po cca polročnom blogerskom tichu nové komentáre na Valla a jeho Team, či jeho rodnú stranu PS, sú tak trocha účelové, asi súvisia aj s parlamentnými voľbami.
Ale nech, aj Palko je slobodným občanom SR, a v rámci slobody slova aj on má právo Valla aj takto komentovať, hoc ja si myslím, že ulicu Fraňa Kráľa má na starosti Staré Mesto, tak to ako poslanec môže účinne riešiť priamo, cez zastupiteľstvo.

Ja sa v tej lokalite často pohybujem, mám tam rodinu a chodievam tam na kopce na zdravotné "kardioprechádzky", aby som si utužoval srdce a zhodil nejaké kilá.
Teda do pozornosti pánu poslancovi Palkovi, (ale aj Vallovi, ktorý ako primátor velí aj mestskej polícii):

Ulicu Fraňa Kráľa a Križíkovú ulicu prepája pri indickom zastupiteľstve aj krátka komunikácia, po novom nazývaná Vrátňanská. Od nepamäti je tam dopravná značka "Prejazd zakázaný" .
Túto desaťročia každým rešpektovanú značku aktuálne zo dňa na deň stále viac vodičov ignoruje, táto krátka komunikácia sa postupne stáva dôležitou nelegálnou tranzitnou trasou, skratkou, netreba ísť až na Hlbokú. Okrem ignorácie značky zlé je na tom to, že v dolnej časti Vraňanskej ulice, pri budove bývalého vydavateľstva Príroda, potom budovy Penta, je parkovisko, ktorého boxy zasahujú až do pomysleného chodníka, teda chodci chodia na ceste. Tak pán poslanec, pani starostka a okrajovo aj pán Vallo, ako tam zjednáte poriadok a bezpečný stav?

Vlčkova ulica:
Ak berieme smer do mesta, tak sa od nepamäti parkovalo na pravej strane, a to aj na celej šírke chodníka. Ľavá strana vozovky bola voľná, a bol tam priestor na krátkodobé zastavenie, nakládka/vykládka. A pešia chôdza bola výlučne ta tom ľavom chodníku.
Prišiel chodníkový zákon, autá už nesmú stáť na pravom, nikým nevyužívanom chodníku. Takto je využiteľnosť vozovky podstatne menšia, lebo autá celou šírkou parkujú na vozovke. Obzvlášť kritické je to pred domom číslo 18, tam, kde končia schody Vraňanská. Tam totiž parkovanie z pravej strany sa mení na parkovanie na ľavej strane. A pre absenciu normálneho dopravného značenia býva tam medzi posledným vpravo parkujúcim a prvým vľavo parkujúcim autom tak malý priestor, že tam väčšie auto, napr. hasičské, sa nemusí dostať.
Parádou je aj to, že na začiatku Vlčkovej, kúsok za križovatkou s Urbánkovou je úradne vyznačený a prenajatý parkovací box, a to priamo na tom pravom chodníku, z ktorého chodníkový zákon inak aj v praxi vykázal všetky, desaťročia tam parkujúce autá. Teda jeden vodič legálne blokuje celý pravý chodník, iný nemôže.
Vzrušujúce je aj to, že tesne po tom prvom boxe, je tam prenajatý aj druhý box, ten už je na vozovke a nie na chodníku. Tak ako to je so zákonom páni dopravní plánovači a aj pán Palko?

Iné:
Z Urbánkovej, po Mišíkovej, po schody na Puškinovej sa iba náhodne dostanete bezpečne, peši po chodníku, chodník totiž pravidelne blokujú zaparkované autá.

Novosvetská ulica.
Je tam dopravná značka "Zákaz prejazdu". Tiež sa stáva tranzitnou trasou. A tam je chodník iba na jednej strane! A tiež býva pravidelne blokovaný.

Záver.
Vallo má zúfalo slabý dopravný team, ale vo Vašom rajóne je kopa porušení zákonov, ktoré má a môže riešiť Staré Mesto a aj Vy ako poslanec aj bez pomoci primátora. Tak začnite, a mám aj iné tipy.
 

Dakujem za reakciu

a som rad, ze mi neupierate pravo na pisanie blogov. :-)

Napisal som ho nie kvoli volbam, ale kvoli staznostiam ludi, ktori tam byvaju, ziju, parkuju. Dennodenne, nie len ked si povedia, ze sa idu vyvetrat na prechadzku, alebo cez vikend za babkou. Skuste to zobrat na vedomie.

Som aj clenom dopravnej komisie mestskej casti, ale opatrenie na Stefanikovej urobil magistrat, preto najprv takto - a ked predseda komisie zvola zasadnutie, navrhnem zaradenie bodu do programu. Ale aj keby sa komisia roztrhla, nemoze zrusit hlupe opatrenie magistratu.

Situacia v ulickach nad Palisadmi je mi znama, zakazy prejazdu sa tam porusuju neustale, ale ako ste spravne dodali, za kontrolu zodpoveda mestska policia a za tu zodpoveda primator.

Napriklad v pripade Holubyho a Sulekovej som bol vzdy za zokruhovanie ulice, aby sa zvysila bezpecnost ludi na nej zijucich. Kym sa tak ale stalo, ubehli hadam 3 roky. A to sa bavime asi o 100 tranzitujucich autach za hodinu.
 

 

Takže kruh sa uzavrel. Vieme, resp. potvrdzujete, že aktuálne dopravné značenie, či už dobré, alebo zlé, sa beztrestne porušuje. Tak prečo robiť nové, bez kontroly a vymáhania poriadku by boli zbytočné...

Keby Kratochvílová dokázala myslieť aj v súvislostiach, čo podľa mňa nevie, a Štefánikovú by riešila paralelne s ulicou Fraňa Kráľa, aby sa tam nežiaduci tranzit nedostal, kde je garancia toho, že pri absencii policajnej kontroly, by tam to nové dopravné značenie niekto aj rešpektoval?

Inak pripomínam, že pred rokom Kratochvílová v súvislosti s dopravnými obmedzeniami v trase Gagarínova-Mlynske Nivy priam to radila vodičom, aby si sami našli tranzitné obchádzky cez obytné zóny, parky a neviem kade ešte. Miesto toho, aby ich zaplátala, a tak dosiahla to, aby do centra smerovalo menej áut.
Sľubovalo sa aj to, že po skončení výluky opäť sa všetko vráti do starých koľají, a IAD môže do centra smerovať v neobmedzených počtoch.

A za starostky Rosovej na Starom Meste práve Kratochvílová zaviedla nákladnú automobilovú dopravu na nábrežnom chodníku, aby sa hotelové lode mohli pohodlne zásobovať. Takže je chyba spoliehať sa na túto babu bez plánov, bez ochoty obmedziť IAD, že práve vám na Fraňa Kráľa účinne pomôže!
Alebo máte gule a si pomôžete sami sebe, alebo vás tam udusia tade tranzitujúce autá, ako aj druhé-tretie, či "iksté" autá miestnych rezidentov. "Špinavú", nepopulárnu prácu s autami rezidentov, ktoré blokujú chodníky, si musíte vyriešiť hlavne sami na Starom Meste, lebo od tej nepodarenej baby sa pomoci nedočkáte...

Ste poslancom, musíte robiť vo svojom rajóne nepopulárne poriadky aj sám a nie všetko nepopulárne hádzať na Valla, ten teraz beztak má dosť svojich problémov typu, ako si vyžehliť "průser" s nekorektne zvýšeným platom, za ktorým nebol žiadny merateľný primátorský výkon...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Pavel Weiss: Otvorená aj skrytá diskriminácia seniorov na pracovnom trhu 893
  2. Jana Žilková: Zrušili nám druhé Vianoce! 736
  3. Martin Borguľa: Taká obyčajná normálnosť – to je to, čo tu chýba 720
  4. Vladimír Zervan: Peli gej, Kiska zlodej 680
  5. Martin Droppa: Agresivita, arogancia, nenávisť... 524
  6. Filip Pastorek: 13. dôchodok je najväčší volebný podvod a volebná korupcia 493
  7. Maroš Chmúrny: Mamojka by si mal dať odchod 400
  8. Ján Kuciak: (Ne)zvyčajná žena 400
  9. Lucia Nicholsonová: Klamári a zbabelci v zelených tričkách 397
  10. Branislav Karmažin: Trinásty dôchodok ako mimoriadna okolnosť 348

Rebríčky článkov


  1. Lucia Švecová: Mám názor, aj keď žijem v zahraničí
  2. Štefan Vidlár: Predvolebňí koláž
  3. Víťazoslav Würschner: EPILÓG
  4. Milan Lacúch: Kvôli čomu vlastne existuje vesmír a my v ňom?
  5. Lukáš Baloga: Stane sa zlato najatraktívnejšou investíciou roka 2020?
  6. Michael Laitman: Bude 90 % najväčších miest do roku 2050 zaplavených?
  7. Anton Berczy: Koho voliť v nadchádzajúcich voľbách do NR SR?
  8. Ľuboš Šimún: Poviem vám tajomstvo ! – ale nebude to o hokeji.
  9. Michal Kováč: Objavte dobrý podnikateľský nápad + konkrétne podnikateľské príležitosti
  10. Vladimír Krátky: Predstaviteľ inej orientácie ( asi ) vyhrá nadchádzajúce voľby .

  1. O skrátenom konaní sa stále rokuje, mimoriadna schôdza pokračuje v piatok (minúta po minúte)
  2. Anonym zverejnil ďalšie video proti Kiskovi. Dokazuje, kto nahrával
  3. Výsledky prvého prieskumu v čase moratória sú známe, dostanú sa k nim tisíce ľudí
  4. V Košiciach horel obchodný dom, škody sú obrovské
  5. Fico sa pustil do Bugára. Tridsať rokov sa váľal v parlamente, tvrdí šéf Smeru
  6. Videli sme analýzy Europolu. Ako za polrok našli vrahov Jána Kuciaka
  7. Šéfredaktorka Plus 7 dní dala výpoveď, vedenie stoplo citlivú otázku na premiéra
  8. Vlhová dosiahla životný výsledok v zjazde, pódium jej tesne ušlo
  9. Vo štvrtok sa bude rokovať aj keby sa tam poslanci prikovali, tvrdí Danko (minúta po minúte)
  10. Smer a SNS nezohnali dostatok hlasov, hlasovanie posunuli (minúta po minúte)

Už ste čítali?