reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Vladimír Palko ml.

Vladimír Palko ml.

Bloger 
  • Počet článkov:  129
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Človek, občan, zaujímajúci sa o dianie okolo seba. Poslanec MZ v bratislavskom Starom Meste. Zoznam autorových rubrík:  kultúrazábavapolitikakomunizmusčo mám rádSúkromnéNezaradené

reklama

komunizmus

Vedieť povedať nie

Vladimír Palko ml.

Vedieť povedať nie

Je to umenie. Vyžaduje si to pevný postoj k morálnym hodnotám, byť si vedomý konzekvencií, ktoré po takom zásadnom nie môžu prísť. Napríklad pred rokom 1989. Prišiel za vami príslušník Štátnej bezpečnosti, slušne pozdravil, legitimoval sa a chcel sa s vami na chvíľu porozprávať, napríklad o nejakom vašom kolegovi z práce, vzdialenejšom či bližšom príbuznom, o farárovi vo vašom meste či obci...

  • 13. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 221x
  • 15
Chcem dokumenty!

Vladimír Palko ml.

Chcem dokumenty!

Česká televízia nedávno odvysielala zaujímavý dokumentárny film „Kauza Uherské Hradiště“. Pojednáva o týraní politických väzňov v 50 – tych rokoch orgánmi Štátnej bezpečnosti vo vyšetrovacej väzbe vo vyššie zmieňovanom meste na Morave. Celé spracovanie prípadu by zapadlo medzi ostatné dokumenty s tematikou ponižovania ľudskej dôstojnosti komunistickým režimom, ale v tomto prípade to nedovoľuje fakt, že v ňom figuruje otec bývalého predsedu Komunistickej strany Čiech a Moravy Miroslava Grebeníčka Alois Grebeníček, bývalý vyšetrovateľ ŠtB (zomrel v roku 2003).

  • 2. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 742x
  • 15
Veľký rozhovor

Vladimír Palko ml.

Veľký rozhovor

Prečo som tu? Čo som urobil? Všetko sa vysvetlí. Veď som nevinný... možno. Nie som bezúhonný, to nie, mám pár vecí za ušami, ale prečo som TU? Strašné miesto. To ticho, pach myšiny, plesne, rozloženej moči.. a tie steny. Táto škvrna je asi od krvi. Už som tu päť minút a ako keby som už doživotne nasiakol tou atmosférou strachu, špiny, zúfalstva a beznádeje. Niet východiska...

  • 14. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 199x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu